Šiuolaikinių biurų tendencijos skatina darbuotojus nuolat ir intensyviai komunikuoti – nyksta pertvaros tarp darbo stalų, poilsio zonos tampa vis populiaresnės,o privatūs kabinetai virsta retenybe. Visi šie pokyčiai yra reikšmingi siekiant efektyviau komunikuoti bei mažinti biuro kaštus, tačiau didesnė laisvė, privatumo stoka kartu atneša ir neigiamus poveikius darbo efektyvumui.
Jau kurį laiką vyrauja nuomonė, kad vieni pagrindinių trukdžių yra elektroninis paštas ar pašnekesiai momentinėmis žinutėmis. Tačiau remiantis Journal Organization Studies atliktu tyrimu, buvo įrodyta jog didžiausias trikdis yra gyvi pokalbiai tarp darbuotojų, kurių trukdomas asmuo negali ignoruoti, kitaip nei pokalbių internete. Tyrimas taip pat atskleidė, kad nuolatiniai trikdžiai sekina darbuotoją, kelia streso lygį, kas ilgainiui priveda prie sumažėjusio atidumo ir padidėjusios klaidų rizikos.
Atviruose ar kubo formos biuruose nuolatinių trukdžių išvengti yra gan sudėtinga. Vienus tai skatina dirbti su ausinėmis, kiti demonstratyviai ignoruoja savo kolegas. Tyrimo metu buvo nustatyta, kad kubo formos biuruose darbuotojai yra trukdomi net 29% dažniau nei privačiuose kabinetuose. Visa tai neigiamai atsiliepia tiek įmonei, tiek darbuotojui: 9% padidėjęs išsekimo lygis, darbo atlikimo trukmė užtrunka 12% ilgiau. Darbuotoją nuolat veikiant šiais trikdžiais, neišvengiama ir migrena ar stuburo skausmai.
Tyrimo autorius Tom DeMarco teigia, kad darbuotojo dėmesiui išblaškyti dažnai užtenka vos 2 sekundžių, o sugrįžti ir pilnai susikoncentruoti į anksčiau atliekamą užduotį sugaištama iki 15 minučių.
Būdai, kaip susidoroti su nuolatiniais trukdžiais
Trukdžiai darbe gali sukelti itin nemalonias pasekmes. Pasaulyje jau egzistuoja praktika jog seselės ruošdamos vaistus pacientams dėvi ryškios spalvos juostas, reiškiančias jog jas trukdyti yra draudžiama. Taip pat yra specialios zonos, žymimos raudonomis juostomis ant žemės, kur kalbėtis yra draudžiama.
Pastebėjus neigiamą pašalinių trikdžių poveikį yra rekomenduojama: