Dažniausiai užduodami klausimai

Kuo remiantis galima nustatyti reikalingą biuro plotą?

Remiantis LR įstatymais, numatančiais minimalų administracinių patalpų ploto kiekį vienam darbuotojui, pastarajam turi būti skiriama ne mažiau kaip 6 m2 ploto patalpų, siekiant užtikrinti normalias darbo sąlygas.

Rekomenduojamas patalpų ploto kiekis taip pat priklauso nuo:

  • biuro sistemos (kabinetinė, atvira, kubo formos);
  • įmonės veiklos srities;
  • darbuotojų poreikių.

Bendras ir naudingas plotas?

Bendras plotas – patalpų dalis, kuri nuomininkų yra naudojama bendrai (liftai, laiptinės, koridoriai ir kt.)

Naudingas plotas – patalpų dalis, kuri yra skirta įmonės veiklai ir nėra naudojama bendrai su kitais nuomininkais.

Koks parkavimo vietų skaičius tenka biuro nuomininkams?

Tai priklauso nuo verslo centro ar administracinių patalpų nuomotojo. Skiriamą vietų skaičių automobilių stovėjimo aikštelėje paprastai nulemia nuomuojamų patalpų ploto dydis (dažniausiai 35-40m2 patalpoms yra skiriama viena vieta automobilių stovėjimo aikštelėje).

Koks yra pageidaujamas minimalus nuomos terminas?

Šis terminas yra nuomininko ir nuomotojo derybų objektas.

Remiantis praktika, didžioji dalis verslo centrų minimalų nuomos terminą apibrėžia nuo 3 iki 5 metų. Mažesnį plotą nuomojančių administracinių pastatų savininkai minimalų nuomos sutarties laikotarpį nustato vieneriems metams.

Verslo centras ar administracinis pastatas?

Vienas iš esminių skirtumų kuo skiriasi verslo centras nuo administracinio pastato – dydis. Verslo centrai yra išvystyti, tuo tarpu administraciniai pastatai yra pritaikomi komercinei veiklai anksčiau statytuose pastatuose, todėl dažnai pasižymi mažesne nuomos kaina.

Tuo tarpu verslo centrai teikia papildomą naudą: išvystyti inžineriniai tinklai, registratūra, stendai su įmonės pavadinimu, įrengtos vėdinimo ir kondicionavimo sistemos, gražiai sutvarkyta aplinka ir kt.

Kuo pasižymi kabinetinė biurų sistema?

Kabinetinė biurų sistema paprastai susideda iš sekretoriato, vienos ar dviejų pasitarimų salių ir daug mažų kabinetų, skirtų 1-2 darbo vietoms.

Kas yra atviros erdvės (open space) biurų sistema?

Šio tipo biurų sistema pasižymi darbu atviroje erdvėje. Ji būdinga kūrybinio pobūdžio įmonėms.

Kuo ypatinga kubo formos (cubicle) biurų sistema?

Įrengiamos kubo formos izoliuotos darbo vietos, dar vadinamos cubicle. Šio tipo patalpos yra ypač pamėgtos kompanijų, aptarnaujančių klientus telefonu.

„Start ofisas“ - kas tai? Kuo jie naudingi?

„Start ofiso“ nuomininkui įsikuriant patalpose nereikalingi papildomi kaštai, kadangi biurai yra pilnai paruošti darbui: pradedant baldais ir baigiant kavos aparatais. Biurų nuomos terminas nuo 1 dienos iki 1 metų. Tai pilnai įrengtų biurų nuoma. Ši paslauga aktualiausia besikuriančioms mažoms įmonėms.

Kas yra reprezentacinės/vidinės (front/back office) patalpos? Koks tarp jų skirtumas?

Front office – yra priekinė pastato dalis arba atskiras įmonės padalinys skirtas tiesioginiam kontaktui su klientais. Paprastai šiose patalpose dominuoja marketingo, privačių bei verslo klientų aptarnavimo skyriai.

Back office - yra įmonės dalis, kurioje sklinda vidinė informacija, neprieinama klientams. Šiame įmonės padalinyje paprastai yra įsikūrę visi įmonės veikloje ir valdyme dalyvaujantys asmenys, susiję su gamyba, logistika, sandėliavimu, pardavimais, buhalterine apskaita, žmogiškųjų išteklių valdymu ir t.t.

Kaip nuomininkams yra atskaitomi mokesčiai nuo bendrai naudojamo turto?

Šių mokesčių atskaitymas yra nuomininkų ir nuomotojo derybų objektas. Remiantis praktika, mokesčiai už bendrai naudojamas patalpas  yra paskirstomi proporcingai nuomininkų nuomuojamų patalpų ploto dydžiui.

Ar komunaliniai mokesčiai yra įskaičiuojami į nuomos kainą?

Paprastai komunaliniai ir kiti papildomi mokesčiai į nuomos kainą nėra įskaičiuojami.

Pasitaiko išskirtinių atvejų, kai mažų, pavienių biurų savininkai įskaičiuoja komunalinius mokesčius į nuomos kainą. Verslo centruose komunaliniai mokesčiai skaičiuojami atskirai.

Kas yra tiesioginiai ir netiesioginiai mokesčiai?

Tiesioginiai mokesčiai – skaitiklių parodymais apskaitomos sąskaitos už būtiniausias paslaugas (elektra, vanduo, šildymas).

Netiesioginiai (administraciniai) mokesčiai – mokami už papildomas paslaugas, paprastai susijusias su pastatų ūkio valdymu (pastato techninė priežiūra, švaros palaikymas, teritorijos priežiūra ir t.t.).

Ar yra galimybė nutraukti nuomos sutartį iki jos termino?

Sutartis gali būti nutraukta prieš terminą bet kurios iš Šalių, raštu pranešus ir nurodžius sutarties nutraukimo priežastis kitai Šaliai ne vėliau kaip prieš 30 darbo dienų.

Ar PVM mokestis yra įskaičiuojamas į nuomos kainą? Kuri iš sutarties šalių moka šį mokestį?

PVM mokestis nėra įskaičiuojamas į nuomos kainą. Šį mokestį visada moka nuomininkas.

Kokio dydžio yra gyventojų pajamų mokestis? Kokiu atveju ir kuri iš sutarties šalių moka šį mokestį?

Fiziniai asmenys nuomodami patalpas (pvz., butus, negyvenamąsias patalpas ir pan.) nuo gautų turto nuomos pajamų pagal Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo (Žin., 2002, Nr. 73-3085; toliau - GPMĮ) 6 str. 1 dalį turi mokėti 15 procentų pajamų mokestį .

GPM mokesčio našta praktikoje pasiskirsto pagal nuomininko juridinį statusą:

  1. Jei nuomininkas yra fizinis asmuo, tada už šio mokesčio mokėjimą yra atsakingas patalpų nuomininkas.
  2. Jei nuomininkas yra juridinis asmuo, GPM mokestis yra mokamas jo sąskaita.

Koks yra NT mokestis nuomuojantis turtą? Kuri iš sutarties šalių moka šį mokestį?

Nuo 2007 metų sausio 1d. nekilnojamojo turto mokestis svyruoja nuo 0,3 iki 1% per metus. Nuo 2006 metų sausio 1d. buvo apmokestintas ne tik juridinių asmenų nekilnojamasis turtas, bet ir fiziniams asmenims nuosavybės teise priklausantis nekilnojamasis turtas, naudojamas individualiai ar ekonominei veiklai, bei ilgesniam kaip vieno mėnesio laikotarpiui (arba neterminuotai) perduotas naudotis juridiniams asmenims. Turto mokestinę vertę nustato VĮ Registrų centras.

Praktiniu aspektu NT mokesčio našta pasiskirsto priklausomai nuo nuomininko juridinio statuso:

  1. Jeigu nuomininkas yra fizinis asmuo, NT mokestis yra mokamas jo sąskaita ir paprastai yra įskaičiuojamas į nuomos kainą.
  2. Jei nuomininkas yra juridinis asmuo, NT mokestį apmoka patalpų savininkas.

Koks yra biuro paieškos procesas?

Efektyvų bendradarbiavimą bei kokybišką darbą užtikrina nuoseklus pasiruošimas. Kadangi Jūs žinote, ko ieškote, leiskite mums pasiruošti ir sutaupyti Jūsų laiką:

  1. Surašykite savo poreikius  (anketa).
  2. Mes su Jumis susisieksime per 1 d.d., o visus pasiūlymus gausite per 2 darbo dienas.
  3. Išsiaiškinę Jūsų poreikius, ieškome kriterijus labiausiai atitinkančių patalpų. Atrenkame visus galimus patalpų nuomos variantus, pridedame nuotraukas, planus ir išsiunčiame Jums.
  4. Kartu su Jumis vykstame į Jūsų išsirinktas patalpų apžiūras.
  5. Išsirinkus tinkamas patalpas, padedame derybų metu tariantis dėl sutarties sąlygų.

Kiek vidutiniškai trunka biuro paieška?

Nuo pirmojo kontakto su klientu iki nuomos sutarties pasirašymo datos, patalpų paieškos procesas vidutiniškai trunka 1-3 mėnesius.

Kokiu principu veikia atstovavimo sutartis (IT)?

Šia sutartimi nekilnojamojo turto konsultantas įsipareigoja ginti atstovaujamo asmens interesus ir tarpininkauti jo vardu sudarant sandorius dėl nurodytų daiktų bei atlikti kitus veiksmus susijusius su sandorio sudarymu.

Susisiekite

Ieškote biuro patalpų / Norite išnuomoti patalpas? Kreipkitės:




+370 647 90094